Fuzili sa paradajz sosom

Čini mi se kao da sam oduvek voleo da jedem testeninu sa nekim sosom, iako je moja baka, sa kojom sam živeo od svoje treće godine, bila protivnik ovakve kuhinje. Zapravo i nije bila toliko protiv koliko to za nju nije predstavljalo neko „pravo jelo“.
Priliku da se upoznam sa kuhinjom u kojoj su jela sa testeninom bila veoma zastupljena imao sam tokom naših poseta ujaku, koji je živeo u Parizu. Sve to sigurno ne bi bilo tako da moja ujna nije Francuskinja. Znam da je baka gunđala kako svaki dan jedemo špagete i kako im se cela kuhinja svodi na testeninu, krvav biftek i pile. Gde su tu sarme, punjene paprike, praseće pečenje, pasulj sa suvim mesom… I povrh svega salatu jedu pre glavnog jela. Ja i nisam imao nekih primedbi, osim što mi je trebalo malo vremena da se priviknem na krvav biftek.
U međuvremenu sam probao jela od testenine u raznim varijantama, a neka od tih jela i sam pripremao. Kada mi je moj dobar prijatelj i kolega Rade, dao jedan vrlo jednostavan recept, nisam verovao da će jelo spremljeno na osnovu tog recepta ostati tako dugi niz godina omiljeno u našoj kuhinji.
Da vidimo o čemu se radi.

Fuzili sa paradajz sosom za 4 osobe

Sastojci

  • pakovanje od 500 g fuzila
  • 1 kg svežeg paradajza (alternativno, pelat iz konzerve)
  • 6-7 čenova belog luka
  • veza peršuna ili bosiljka
  • 250 g edamera, gaude ili ementalera (u obzir dolazi i parmezan)
  • ekstra devičansko maslinovo ulje (i/ili puter)

 

 

 

 

Priprema
U ključalu, prethodno posoljenu i nauljenu, vodu ubaciti testeninu i kuvati na nešto umerenijoj vatri, uz povremeno mešanje i proveravanje.

 

 

 

 

U posudi sa širokim dnom na laganoj vatri zagrejati maslinovo ulje, a zatim dodati sitno seckani beli luk; kada se luk blago zaprži dodati prethodno oljušten i sitno iseckan paradajz (paradajz se može potopiti i u toplu vodu, u kojoj će se kasnije kuvati testenina, kako bi se lakše oljuštio); sve izmešati, a zatim dodati prethodno iseckan peršun ili bosiljak; sos kuvati na laganoj vatri uz povremeno mešanje.

Skuvanu testeninu procediti i sjediniti sa sosom pri kraju kuvanja; sjedinjenu testeninu i sos kuvati kratko vreme, uz stalno mešanje, na laganoj vatri, kako bi testenina upila što više sosa (zato su fuzile najbolji izbor).
Vruć sos sa testeninom sipati u tanjir i preko narendati sir.

Pored toga što je ukusno ovo jelo je i lagano i veoma ekonomično.

5 responses to “Fuzili sa paradajz sosom

  1. Labilna 18. jula 2011. u 20:50

    Lako i brzo 🙂 Volim testeninu 🙂

  2. Aleksandra 29. jula 2011. u 21:12

    u tom je lepota ovog dela italijanske paste ( sa kineskim poreklom), brza i laka priprema, sveži zdravi sastojci, može mnogo da se pojede a lako se vari, a nadasve je ukusno i usrećujuće. evo ti jedan maksimalno prost recept. za dvoje ili troje, zavisno od apetita.skuvaj špagete (pola pakovanja, italijanske, može i grčke). procedi. u tiganju zagrej maslinovo ulje. naseckaj dosta belog luka. pripremi makaze i vezu peršuna, i jednu kiselu pavlaku. beli luk kratko proprži u pomenutom tiganju. dodaj pavlaku. mešaj dok se ne razredi. skloni tiganj s vatre i u njega sitno naseckaj makazama celu vezu peršuna ( sa stabljikama ako ih voliš, ja volim), onda dodaj još vruće špagete promešaj i pojedi.

    • Bojan 30. jula 2011. u 16:54

      Što reče moj brat od tetke, koji živi u Pekingu – sva jela koja vidiš ovde (kod nas) nastala su u Kini, ali pre 4000 godina.
      Hvala ti na ovom receptu i komentaru. Ovo naročito pošto dolazi od tako dobre kuvarice kao što si ti.
      Nego daj iskopaj neki dobar recept gde se koriste tartufi. Ja sam fasciniran tim ukusom, a kao što rekoh, u ponedeljak idem na odmor u Istru, pa ću sigurno doneti jedan tartuf.

  3. aleksandra 21. avgusta 2011. u 18:35

    izvini, propustila sam da chekiram box da mi stizu komentari pa nisam videla šta si napisao. jesi li doneo taj tartuf? nemam recepata sa tartufima. prvi i jedini put sam ih probala ( u tragovima) kada je moj ujak doneo minijaturnu teglicu putera sa tartufima iz italije. obario je pastu, stavio taj puter na vruću pastu i nista vise. moram priznati bila sam skeptična, ali me je iznenadio interesantan i intenzivan ukus. znam samo da se čuvaju u posebnim kutijama i mogu dugo da traju i koriste se tako u tragovima, malo se narenda na jelo kao začin. ali uz šta se slaže nemam pojma. ako si ga doneo, potraži na internetu uz šta ide. pretpostavljam da je sumanuto skup pa bolje da ti što duže traje nego da eksperimentišeš. interesantno za razliku od kavijara(doduše ko zna kakav je kvalitet onog koji sam ja probala) stvarno ima lep ukus.ako ti treba pomoć oko prevodjenja nekog recepta sa engleskog tu sam( ne znam kako stojiš s engleskim, tako da se izvinjavam unapred ako ti ne treba pomoć).

Ostavite odgovor

